Kies voor opdrachten waar je blij van wordt

loopbaancoach leonie gussekloo

Hoogste tijd voor cherry picking!

𝐄𝐞𝐧 𝐣𝐚𝐚𝐫 𝐠𝐞𝐥𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐬𝐥𝐨𝐨𝐭 𝐢𝐤 𝐰𝐞𝐥𝐤𝐞 𝐨𝐩𝐝𝐫𝐚𝐜𝐡𝐭𝐞𝐧 𝐦𝐢𝐣 𝐞𝐜𝐡𝐭 𝐛𝐥𝐢𝐣 𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧. 𝐄𝐧 𝐢𝐤 𝐝𝐨𝐞 𝐡𝐢𝐞𝐫 𝐨𝐨𝐤 𝐰𝐞𝐥 𝐬𝐭𝐞𝐞𝐝𝐬 𝐦𝐞𝐞𝐫 𝐯𝐚𝐧. 𝐦𝐚𝐚𝐫…

Ik blijf ook aanvragen krijgen waar ik niet zo enthousiast van wordt.

𝑬𝒏 𝒘𝒂𝒕 𝒅𝒐𝒆 𝒋𝒆 𝒅𝒂𝒂𝒓 𝒅𝒂𝒏 𝒎𝒆𝒆? Vraag ik de creatief designer tegenover me.

Ja dan ben ik toch geneigd om ja te zeggen, alleen als ik echt geen plek heb in mijn agenda zeg ik nee. Ergens hoop ik dan dat ik geen akkoord krijg op mijn offerte. Zoals nu voor een aanvraag die uitstaat.

𝑾𝒂𝒏𝒏𝒆𝒆𝒓 𝒌𝒓𝒆𝒆𝒈 𝒋𝒆 𝒅𝒊𝒆 𝒂𝒂𝒏𝒗𝒓𝒂𝒂𝒈? 13 dagen geleden.

Dus 13 dagen loop jij rond met een gevoel ‘dit wil ik eigenlijk niet’.

Ja maar ik ben ook bang dat het niet iets leukers voor in de plaats komt.

𝑾𝒂𝒕 𝒅𝒐𝒆𝒕 𝒅𝒊𝒕 𝒈𝒆𝒗𝒐𝒆𝒍 𝒎𝒆𝒕 𝒋𝒆?
Met je uitstraling, met je energie, met je leiderschap, met die krachtige besluitvaardige vrouw die jij eigenlijk wil zijn?

Ja pfff het voelt wankel, ik merk dat ik pieker, dat ik minder zin heb om aan het werk te gaan. Ben ook minder outgoing richting anderen en heb al twee weken niets meer gepost. Ja ik zou ook niks over deze opdracht delen als ik ‘m zou gaan doen. Ik merk ook dat ik kritisch naar mezelf ben. Waarom zeg je nou weer ja.

𝑫𝒖𝒔 𝒘𝒂𝒕 𝒉𝒆𝒃 𝒋𝒆 𝒕𝒆 𝒅𝒐𝒆𝒏?
Een dikke vette dankjewel voor deze aanvraag en ik geef ‘m door aan iemand die er wel heel blij van wordt. Voortaan wil ik dit binnen 24 uur besluiten. Dan komt er weer energie vrij voor wat WEL.

YES!

ATTRACTING WHAT’S RIGHT FOR YOU WILL REQUIRE YOU TO LET GO OF WHAT ISN’T

Herken je dit?
Het levert geld op, het is makkelijk geld verdienen, in het verleden zeiden we hier ook ja tegen, een van mijn medewerkers kan het wel oppakken, ik kan niet goed beargumenteren waarom ik het niet wil doen etc. etc. etc. Tijd is kostbaar! En de tijd die jullie stoppen in klanten waar je niet zo blij van wordt, kan je niet meer steken in klanten waar je heel blij van wordt. Intussen is het heel belangrijk om je focus te shiften als er maar klanten binnen blijven komen waar je niet heel blij van wordt. Maak glashelder van welke klanten je wel blij wordt en richt je volle aandacht en communicatie daarop. Grote kans dat die mwah klanten snel oud nieuws zijn.

Previous
Previous

Loopbaancoach voor freelancers